Salam Perkenalan kepada saudara dan saudari hari ini. Terima kasih kerana membuka blog saya hari ini. Apa yang baik datang daripada Allah dan tidak baik itu datang dari kelemahan diri sendiri. Semoga ada maklumat dalam blog ini yang bole diguna pakai dalam kehidupan kita seharian.

Khamis, 16 Februari 2012

JPJ akan wajibkan syarikat kereta terpakai guna sistem e-Tukar Hak Milik

2012/02/16

GEORGETOWN: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan mewajibkan semua syarikat kereta terpakai mengguna pakai sistem e-Tukar Hak Milik Sementara sebagai penyelesaian sepenuhnya proses pindah hak milik kenderaan.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha, berkata sistem yang diperkenalkan sejak Disember lalu adalah inisiatif Persatuan Penjual Kereta Terpakai bagi melindungi kepentingan pengguna

"Kami sedang memantau bagaimana sistem ini beroperasi. Sistem itu juga sudah sedia dan JPJ berkemungkinan akan mewajibkan syarikat kereta terpakai menggunakan sistem berkenaan bagi semua urusan proses tukar milik kenderaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan bangunan baru JPJ cawangan Batu Uban, di sini, hari ini.
Beliau berkata, ketika ini JPJ hanya meminta semua syarikat kereta terpakai menggunakan sistem itu bagi mengelak berulangnya kes pemilik kenderaan berhadapan pelbagai masalah walaupun selepas kenderaan sudah dijual atau ditukar beli dengan syarikat kereta terpakai. - BERNAMA


SUMBER DARIPADA BERITA HARIAN 16.02.2012

Tiada ulasan: