Salam Perkenalan kepada saudara dan saudari hari ini. Terima kasih kerana membuka blog saya hari ini. Apa yang baik datang daripada Allah dan tidak baik itu datang dari kelemahan diri sendiri. Semoga ada maklumat dalam blog ini yang bole diguna pakai dalam kehidupan kita seharian.

Khamis, 9 Februari 2012

Jabatan dan agensi kerajaan digalak wujud budaya bersukan

2012/02/09

KANGAR: Jabatan dan agensi kerajaan di Perlis digalak mewujudkan budaya bersukan di kalangan petugasnya sebagai terapi minda dan membina kesihatan badan, kata Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu.

Beliau berkata, jabatan dan agensi boleh memilih sukan yang bersesuaian untuk dilaksanakan setiap minggu serta menganjurkan perlawanan sukan persahabatan sesama mereka setiap bulan.
"Saya yakin ia tidak akan menjejas waktu bekerja kerana ia boleh diadakan pada sebelah petang iaitu selepas selesai tugas harian di pejabat," katanya ketika merasmikan Karnival Sukan Kakitangan Awam Perlis 2012 di Stadium Utama di sini, hari ini.
Beliau berkata, penjawat awam yang mengamalkan aktiviti kecergasan akan sentiasa sihat dan cergas manakala wajah mereka juga lebih ceria dan boleh melaksanakan tugas dengan lebih sempurna.

Sebanyak 2,000 penjawat awam terbabit dalam karnival sukan selama dua hari itu yang membabitkan enam acara utama iaitu badminton, tarik tali, bola jaring, futsal, dart dan sukan tradisional.

Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis, Datuk Azizan Hamid, berkata karnival sukan itu diharap dapat membentuk jati diri penjawat awam. - BERNAMA


SUMBER DARIPADA BERITA HARIAN 09.02.2012

Tiada ulasan: