Salam Perkenalan kepada saudara dan saudari hari ini. Terima kasih kerana membuka blog saya hari ini. Apa yang baik datang daripada Allah dan tidak baik itu datang dari kelemahan diri sendiri. Semoga ada maklumat dalam blog ini yang bole diguna pakai dalam kehidupan kita seharian.

Khamis, 4 Ogos 2011

Microsoft: Penuntut Malaysia juara dunia

Microsoft: Penuntut Malaysia juara dunia

CLEMENT Ng Chwin Chiat (dua dari kiri) berjaya meraih biasiswa bernilai AS$5,000 pada pertandingan dunia Microsoft Word 2010 di San Diego, California, kelmarin. – BERNAMA


KUALA LUMPUR 3 Ogos – Penuntut Malaysia, Clement Ng Chwin Chiat, yang memenangi pertandingan Microsoft Word 2010, muncul sebagai juara dunia.
Clement, meraih biasiswa bernilai AS$5,000 pada pertandingan dunia Microsoft Office 2011, yang menarik penyertaan kira-kira 228,000 orang dari 57 negara, bersaing untuk menunjukkan kepakaran mereka dalam produk Microsoft Office.
Certiport, penyedia utama pembangunan pensijilan peperiksaan, perkhidmatan pengurusan program dan penawaran yang menganjurkan pertandingan itu, memilih penuntut Malaysia itu sebagai pemenang pada majlis yang berlangsung di San Diego, California, semalam.
Ia juga mengumumkan juara bagi kategori lain iaitu Chen Xing dari China dalam Microsoft Excel 2010; rakyat Jepun, Mizuki Terao (Microsoft Word 2007); warga Britain, Rebecca Rickwood (Microsoft Excel 2007) dan rakyat Taiwan, Liao Yu-Xuan (Microsoft PowerPoint 2007).
Dalam kenyataannya, Certiport berkata, para peserta yang mengambil bahagian bersaing untuk menunjukkan kepakaran mereka dalam produk Microsoft Office dan 79 finalis daripada 29 negara mengambil bahagian pada pusingan akhir pertandingan. – BERNAMA

Tiada ulasan: